فن های سانتریفیوژ فشار ضعیف

طراحی فن فرایندی پیچیده است که نیازمند دانش کافی از شرایط کارکرد فن می باشد. تنوع شرایط کارکرد و ملاحظاتی چون هزینه، بازدهی، عمر عملکرد، شرایط تعمیر و نگهداری، مواد مورد استفاده در ساخت، میزان ارتعاش و صدای ناشی از عملکرد، شیوه انتقال قدرت و محدوده کارکرد فن، همه و همه بر پیچیدگی های طراحی فن می افزاید. فن های ساخت آراد صنعت، مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا و با استفاده از نرم افزارهای خاص طراحی می شوند.

 

اجزای فن سانتریفیوژ

مهمترین بخش یک فن سانتریفیوژ، پره فن می باشد که با تبدیل انرژی جنبشی ایجاد شده در اثر حرکت دورانی پره به فشار استاتیک، موجبات عملکرد فن را فراهم می آورد. پروفیل پره های مورد استفاده برای فن های سانتیفیوژ پره های فوروارد، بک وارد و رادیال می باشند.

صدای ناشی از عملکرد فن، پارامتر مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد. هر چند طراحی بهینه سرعت دوران پره، شکل دودکش و هوزینگ فن به میزان قابل ملاحظه ای از میزان صدای تولیدی می کاهد، اما بخشی از صدای فن غیر قابل اجتناب می باشد. در این حالت آخرین راه حل، استفاده از صدا خفه کن می باشد که مطابق با نیاز مشتری و ابعاد فن، طراحی و ساخته می شود.

فن های سانتریفیوژ ساخت آراد صنعت به همراه دمپر در سمت مکش، یاتاقان یکپارچه جهت اتصال پروانه به شکل اورهانگ، در سه شکل انتقال قدرت به روش مستقیم، کوپل مستقیم و روش پولی- تسمه ساخته و عرضه می گردند.

فن های سانتریفیوژ فشار ضعیف