کوره های خشک کن و پخت و کلسینه دوار

کوره های پخت و خشک کن های دوار، از جمله تجهیزاتی است که توسط آراد صنعت جهت صنایع معدنی، شیمیایی، غذایی و … طراحی و ساخته می شود. این تجهیزات، به تناسب مواد و ظرفیت مورد نظر، در ابعاد و ظرفیت های حرارتی مختلف نصب و را ه اندازی می گردد. در صورت لزوم، امکان به کارگیری پیش گرمکن و خنک کن های دوار نیز وجود دارد.

تجهیزات کوره

به فراخور نوع مواد و فرایند داخل کوره، تجهیزات داخلی متعددی همانند پروانه های هدایت کننده، لیفتر، شبکه ، تله، زنجیر و … طراحی گردیده و به سیستم اضافه می گردند. این تجهیزات به دلایل متعددی چون آماده سازی مواد جهت ورود به منطقه پخت (زنجیر در کوره های تر)، افزایش زمان ماند مواد در کوره، افزایش انتقال حرارت، افزایش زاویه جدایش مواد از سطح داخلی کوره، کمک به خردایش مواد در حین پخت و … مورد استفاده قرار می گیرند.

مشعل و تجهیزات وابسته

مشعل کوره بر اساس نوع خوراک کوره، ظرفیت پخت و میزان حرارت لازم جهت انجام واکنش مورد انتظار در کوره، طراحی و انتخاب میشود. در صورت نیاز، از یک فن مکنده که اصطلاحاً I.D Fan نامیده میشود جهت تنظیم طول شعله مشعل و تخلیه گازهای ناشی از احتراق و واکنش های شیمیایی داخل کوره استفاده میشود. طراحی سیستم های سوخت رسانی از دیگر خدمات ارائه شده به مشتریان در این واحد صنعتی می باشد.

آب بندی کوره

نفوذ هوای مازاد به درون کوره، می تواند عوارض ناخوشایندی همچون افت درجه حرارت منطقه پخت و همچنین ازدیاد حجم گاز خروجی و در نتیجه افزایش مصرف انرژی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، آراد صنعت، در سطوح بحرانی که احتمال رسوخ هوا به درون سیستم وجود دارد، اقدام به اتخاذ تجهیزات لازم در خصوص آب بندی کوره می نماید.

کوره های خشک کن و پخت و کلسینه دوار